صفحه اصلي
فروشگاه مدل
كلاسهاي آموزشي
    تالار گفتگو و انجمن
فرم عضويت در سايت   Login
 

ارسال مقالات ساخت شما
معرفي مدل كاران سازنده

تعداد كاربر سايت : 1574

وبسايتهاي مرتبط
Aero Space Engineering Center
  

Car info
 
 
Car info
  مطالب ذيل تجربيات شخصي بوده و بخشهايي از آن ميتواند درست نباشد
هواپيماي ايگل 2 ، انتخابي مناسب براي ساخت يك مدل سوختي
نوشته شده توسط : علي پروازي در تاريخ :   92/11/24
 

بر گرفته از فروم وبسايت پرشين آرسي
 http://forum.persianrc.com/showthread.php?t=796

از اونجايي که اين هواپيما علاقه مندان زيادي داره و آقا رامين هم مشغول ساختش هستن و همچنين براي اينكه بقيه هم بتونن از تجربيات استفاده کنن اين مقاله رو ميذارم براي اين هواپيماي خوش پرواز و محکم.
 

 


گشتم و توي اينترنت نقشه رو هم پيدا کردم. البته خيلي با کيفيت نيست.

 

اين هم چند تا از عکس هاي اسکلت ايگل بنده در حال ساخت:

 



چند تا نکته هست:
--  اول از تاب نداشتن بدنه مطمئن بشيد. وسط فورمر ها و چند نقطه از بدنه را پيدا کرده، علامت بزنيد و خط بکشيد. بعد از روبرو نگاه کنيد و مطمئن شويد که در يک راستا هستند.

-- براي چسباندن بال بايد همانطور که در منوال هم آمده قطعات رو با سنجاق به ميز کار محکم کنيد. و تا خشک شدن کامل از ميز جدا نکنيد چون به احتمال زياد تاب خواهد برداشت و حسابي به دردسر خواهيد افتاد.

 -- روي نقشه رو با يک نايلون ضخيم بپوشانيد که قطعات بهش نچسبه و همچنين نقشه خراب نشه.

-- پيشنهاد ميکنم که از چسب چوب نجاري بجاي چسب 123 استفاده کنيد. چون اين کار اوله، زمان بيشتري براي تصحيح اشتباهات در صورت بروز خواهيد داشت، همچنين چسب 123 خوب به خورد چوب نميره و شکننده خواهد بود. من مارک چسب چوب شمال رو پيشنهاد ميکنم.

-- قبل از چسباندن بال، عکس اون قطعات باقيمانده رو هم بذاريد تا بگم هر کدوم مال کجاست.

 

اون قطعات اينجا استفاده ميشن (نقشه هاي اين کيت در ايران کمي تغيير داده شده)

 

اينها لولا هاي سطوح فرامين هستند

 

اول مطمئن بشيد که قطعه درست رو انتخاب کرديد (از روي ضخامت گفته شده در نقشه). اگه کوتاه بود به دليل اينکه اين هواپيما ترينر هست و فشار زيادي روي اين قطعه نيست، ميشه وصله بشه. يکي دو تا سنجاق ته گرد رو تهشون رو بچينيد و چسب بزنيد و توي هر دو طرف فرو کنيد. (البته بين دو قطعه رو هم چسب بزنيد. فقط وصله ها رو دو سر بال بندازيد چون سمت ريشه بال به دليل اتصال لينک سروو بايد محکم باشه. (اگه اساتيد نظر ديگه اي دارند بفرمايند)

طول تيرک ها بايد بر اساس نقشه باشه. زاويه فارسي بر اونها رو هم ميتونيد با پيدا کردن وسط قطعات 2و3 و کشيدن يک خط از وسط اون مشخص کنيد و روي تيرک ها علامت بزنيد.
اول دو قطعه 3 رو بچسبونيد، بعد زاويه دو تا بال رو با هم تنظيم کنيد، طوري که از ريشه بال با هم اختلاف نداشته باشند و تاب نداشته باشه. سپس قظعات 2 رو به لبه حمله و فرار بچسبونيد. (مثلاً وقتي سطح زير يکي از بالها با افق زاويه 0 درجه داره، دومي هم بايدزاويه 0 درجه داشته باشه. در غير اينصورت بال تاب برميداره و توي هوا به يک سمت خواهد پيچيد.)


 

اين گوشه ها فراموش نشه. باعث افزايش ضربه پذيري بال ميشه

 

  معمولاً پس از جسباندن استراکچر اصلي بال، روکش بالساي لبه حمله يک طرف رو ميچسبونند. اين باعث ميشه که ساختار بال تثبيت بشه و تاب بر نداره. بعدش ميتونيد بال رو از روي ميز کار جدا کنيد. اين روکش ها رو هم همونطور که توي پست هاي تايگر گفتم ميتونيد انحنا بديد که راحت تر روي کار بخوابه

 

 بعد پرده ها يا همون Web هاي بين دو تا اسپار رو بجسبونيد. به راه چوب ها هم دقت کنيد.

 

فقط يه نکته مهم ديگه. اونهم اينکه هنکام نصب بال و الويتور از صفربودن زاويه بال و سکان افقي نسبت به هم مطمئن بشيد (بوسيله تراز بنايي يا هر وسيله ديگه)

زاويه هاي سطوح متحرک الان خيلي مهم نيست. بايد بتونيد ماگزيموم حرکت رو داشته باشه. بعداً مشه با نتظيم سر لينک ها، همچنين تنظيمات نرم افزاري داخل راديو بازه حرکت رو به ميزان دلخواه تنظيم کرد.  براي اينکه لولا ها بطور مساوي داخل هر دو قسمت بره ميتونيد وسطش رو يه سنجاق فرو کنيد و بعد جا بزنيد

 

اگر از لولا هاي پلاستيکي استفاده ميکنيد، حتماً محل لولا رو چند قطره روغن بزنيد که چسب به داخل محل اتصال لولا ها نفوذ نکنه.
مطمئن بشيد که سطوح همه در يک لول هستن. فاصله ندارن (باعث توربولانس ميشه)، لو لا ها مستقيم هستن و ...

 

زاويه فرار و حمله بر طبق نقشه. اسپار ها هم که نيازي به سمباده زدن نداره و ميره زير روکش بالساي 1 ميل.
ميدونم ممکنه خيلي از چيزهايي که روش تاکيد ميکنم، به نظر خيلي ساده و بچگونه بياد.

اول کار همه ميگيم که رعايت کردنش کاري نداره. ولي موقع ساخت، اگه يکم حوصله تون سر بره، يکم عجله کنيد، يکم بي دقتي کنيد يا بگيد اين مدله، اينهمه دقت که نياز نداره، بدون اين دقت هم ميپره و ... (مثل همون کارهايي که من توي هواپيماي اول کردم!)
به همون مشکلاتي که من دچار شدم، دچار خواهيد شد. و ممکنه مثل من مجبور به دوباره کاري هاي زياد بشيد. خيلي از اين نکاتي که ميگم توي ساخت اول به سر خودم اومده و با راهنمايي هاي آقا بهروز و جناب تفرشي تصحيح و برطرف شده. در عمل بسياري از اين نکات از اين دوستان به من رسيده که دارم منتقل ميکنم.

--  تا جلوي دستت بازه، جاي سرووي بال رو آماده کن.

-- زاويه چرخ ها طبق نقشه بهتره. اگه نشد خيلي مهم نيست.

براي سمباده زدن لبه فرار و حمله پيشنهاد ميکنم از سمباده هاي متري استفاده کني که بال يکدست دربياد. شکلش هم بايد طبق نقشه بشه. اول مکعب ها رو تا حدودي به شکل اصلي در بيار، روکش ها رو بچسبون و بعد دوباره سمباده بزن.
ديروز با اطلاعاتي که دوستان در اختيار من گذاشتن به اتمام پروژه  eagle2 نزديک شديم! Rudder و Elevator سمباده زدم.شيار هاي که براي نصب لولا ها بود رو ايجاد کردم.با دفت تمام! کاملا تو يه خط و خيلي خيلي صاف!

 

  بعد رفتيم سراغ بال.اون گوشه ها که جناب پروازي اشاره کردن رو که باعث ضربه پذيري ميشه رو گذاشتم و چسب زدم.روکش هاي 1 ميل بالسا اي رو که داشتم اندازه گيري کردم.ديدم به web نميرسه.براي اون يه ايده داشتم که در اخر ميگم روکش ها رو بعضي قسمتاش نياز به برش داشت رو بريدم وصل کردم و چسب زدم و در اخر

 

 البته Aileron رو بريدم فقط سمباده نخورده.امروز اون رو هم وصل ميکنم براي سمباده زدن Rudder و Elevator چون ميخواستم صاف و يه دست در بياد يه ابداعيه داشتيم براي دوستاني که بازي دومينو رو بلد نيستن!

دومينو به همين درد ميخوره نکته بعدي استفاده کش براي اتصال بال به بدنست.جناب پروازي گفتن از پيچ استفاده کن. يه همچين بست هاي دارم.اگه محل اتصال شون رو قوي کنم ميشه از همين استفاده کرد؟

 

  نکته بعدي web ها هست.که من چوب براش ندارم. اين قسمتي که با خط مشکي مشخص کردم رو ميشه بريد و از چوب داخلش هم استفاده کرد؟

 

  چون طرحي که براي بالش در نظر گرفتم تفريبا ميخوام مثل بال اين بشه.

--- نکته اول اينکه يه نگاهي به بال هواپيماي من بنداز:

 

اولاً لبه فرار نيازي به روکش نداره ، دوماً اون منطقه سبز رنگ در زير و روي بال در قسمت ريشه بال رو براي استحکام بيشتر بايد روکش کني. (به خاطر همين روکش هاي لبه فرار هست که چوب کم آوردي( سوماً بايد يه مقدار بالسا به اون لبه ها اضافه کني و بعد سمباده بزني که پله مانند نشه.

نهايتاً ميتوني روي ريب ها رو با يه نوار باريک از بالساي 1 ميل بپوشوني که روکش راحت تر روش بخوابه.  براي روش پيچ هم اين بست ها بدنه رو بي دليل سنگين ميکنه.

اگه اون روش استانداري که گفتم براتون سخته از همون کش استفاده کنيد. يه سري تو بال تغييرات انجام دادم.حالا بهتر شد؟ اون وسط بال رو هم پوشنودوم توش رو هم يسري ديگه محکم کاري کردم.

 

درباره web ها همفردا يسري وسيله ميخوام يه ورقه بالسا 1 ميل ميگيرم که وصل کنم وزن هواپيما به نظرم يکم زيادهاگه اضافه وزن داشته باشه بايد چيکار کرد؟

-- اون قسمت پوشيده شده رو بايد بيشتر کني. بايد حد اقل به اندازه عرض بدنه باشه. در ضمن راه چوب استفاده شده در اون هم غلطه. اگه بخواهيد از کش براي اتصال بال استفاده کنيد، رويه ريشه بال مقاومت کافي براي تحمل فشار کش ها نخواهد داشت و ممکن است به ريب ها آسيب برسد.

-- به اون مسئله اي که قبلاً گفتم دقت نکردين. اين پاعث ميشه که هواپيما توي هوا به يک طرف بکشه، يا توي سرعت هاي مختلف رفتار هاي متفاوتي نشون بده.

 

-- اضافه وزن رو تا حدودي با موتور قويتر ميشه جبران کرد

-- براي اتصال Web ها هم با توجه به پايان روکش کاري فکر کنم به مشکل بخوري چون ديگه فضاي کار مناسب نداره. مگر از روشي که من توي تايگر استفاده کردم يا يه روش ابتکاري ديگه استفاده کني.

-- ديگه کار هاي اسکلت و بال تموم شد!

 

فقط web ها وصل نشده که اون هم بعد از اين که چوب گرفتم اون رو هم وصل ميکنم
فعلا هر کاري بخوام بکنم يه چيزي کم دارم چرخ جلو بستشو دارم پيچ ندارم.چرخ هاي عقب بست ندارم.پايه موتور هم پيچ ندارم.موتور هم دارم پيچ موتور ندارم.شلنگ سوخت هم ندارم.باک دارم!(بست لازم داره يا با چسب ميشه چسبوندش؟)

-- Stablizer و fin رو به بدنه بچسبونم؟يا بايد کار ديگه اي روش انجام بدم؟
-- اول از همه بايد وب ها رو بچسبوني. براي چرخ هاي عقب خودت ميتوني بست درست کني. امشب برات عکس ميگيرم ميذارم. قبل از اينکه لولا ها و استابيلايزر ها رو بچسبوني، بايد روکش بشن. حواستون باشه که جاهايي رو هم که چسب ميخورن، روکش نکنين که چوب ها به هم بچسبن.

قبل از نصب پايه موتور و باک بايد حواستون به ارتفاع نصب موتور و باک باشه. ارتفاع رو توي کاتالوگ موتور با شکل کشيده و توي سايت هم هست. اگه پيدا نکرديد بگيد بگردم لينک بذارم. من خودم باک رو نبستم. زيرش رو پلاستوفوم گذاشتم تا بياد بالا و ارتفاعش درست بشه، بعد وقتي که در دريچه رو ميبندم ديگه از جاش تکون نميخوره. 

-- تو اين چند روزي که نبودم بيشتر رو بال کار کردم

 

  وب ها رو وصل کردم ، لبه حمله رو يه دست کردم ، روکش بالسا لبه فرار رو برداشتم ، ديگه...
Rudder Elevator Aileron رو دال هاشو کاملا صاف و يک دست کردم. خلاصه تقريبا همه چيزشو سرو سامون دادم اشکالات ديگه اي هم اگه هست ياداوري کنيد

-- عکس نحوه پيچ بال به بدنه رو هم بزارين ديگه يه سوال سروو اي که روي بال نصب ميشه طول و عرض و اتفاعش چقدره؟
-- سروو ها اندازهاشون يکيه يا متغيير هستش؟

در مورد پيچ بال تصاوير گويا هستن. من هم کمي بيشتر توضيح ميدم که قضيه کاملاً جا بيفته:

 

اول بايد يه داول مناسب رو با زاويه در قسمت جلوي بال نصب کني. براي اين کار ميتوني از چوب بستني هاي دايتي استفاده کني.  به اين دليل بايد به سمت پايين زاويه داشته باشه چون هواپيماي شما بال رو هست. همونطور که مي بيني در هواپيماي تايگر من، داول ها مستقيم نصب شدن.(چون بال زير هست و نوک داول ها در داخل فورمر جلوي بال فرو ميره. (البته داول هاي توي عکس کوتاه خواهند شد)

 

انتهاي داول رو بايد به اون تته سه لا v شکل که اسپار هاي دو تا بال رو به هم چسبونده اتصال بدي تا محکم بشه. دو طرف اون رو هم اون قطعات سه لا رو (که شبيه جلو ريب هستند) نصب بکنيد تا داول سر جاش محکم بشه.بعد فسمت بالاي فورمر جلوي کابين رو با سه لا يا چوب سخت تقويت کنيد. و در محل نصب داول سوراخ کنيد.

براي قسمت بسته شدن پيچ ها هم در قسمت عقب کابين، دو قطعه چوب سخت باريک بچسبونيد. که پيچ هاي بال توش فرو بره.

براي اينکه بتونيد پيچ ا رو راحت باز و بسته کنيد و همچنين مهره از جاش تکون نخوره و داخل بدنه نيفته از Blind Nut استفاده کنيد که خار هاش داخل چوب فرو ميره . (از داخل بدنه به سمت بيرون نصب کنيد) با کمي چسب سر جاش محکمش کنيد که در اثر لرزش شل نشه و در نياد.

 

در مورد نصب تانک سوخت هم من براتون عکس گرفتم ولي چون دوربين مناسب نبود، خيلي بدرد نميخوره و نذاشتم. 4/1 ارتفاع تانک سوخت بايد بالاتر از سوزن ژيگلور و کاربراتور موتور باشه. در غير اينصورت مشکلات مختلفي پيش خواهد آمد که دوستان درموردش توي تاپيک هاي مربوطه صحبت کردن.

 

در مورد نقاشي روي کاور من تجربه اي ندارم. ولي ميتونيد از کاور هاي در رنگ هاي مختلف استفاده کنيد. (حتي طرح هايي مثل شطرنجي هم موجوده) يا اينکه طرح هايي رو ا استفاده از شبرنگ هاي پشت چسب دار آماده کنيد و بعد از روکش کاري روي بدنه بچسبونيد.

براي اتصال بال به بدنه يه کارايي کردم که تو عکسا معلومه.تازه چسباش خشک شده کم کم شکلشو بهتر ميکنم.الان خيلي داغونه!

 

  هنوز چايه پيچ رو نزدم که بزودي اينکارو هم انجام ميدم
 روي بال هم يکم محکم کاري ديگه ميخواد چون کمي روي بالساي 1 ميل سوار هستش و زياد مقاومت نداره يک چوب ديگه وصل کردم به پايه و اون رو چسبوندم به 2 تا اسپار ها که فشار روي بالسا نياد.تهش رو هم بايد ببرم يسري از جاهاش رو هم بايد سمباده بکشم چون خيلي زشته!

 

  قسمتي که قراره پيچ ازش رد بشه و بال رو به بدنه فيکس کنه رو چون به نظرم بالسا زياد محکم نيست و به مرور زمان امکان داره پيچ توش جا باز کنه و فرو بره بخاطر همين يه ساعت روميزي رو دل و رودشو ريختم بيرون بردش رو برداشتم تشکيلاتشو در اوردم يه سمباده زدم و توي چوب کار گذاشتم.البته قبلش براش جا درست کردم که با چوب توي يکخط باشه و پله ايجاد نشه.هنوز سوراخش نکردم.

رامين جان اون چوبها که بعنوان محل پيچ بال چسبوندي رونبايد مقطعش رو مثلث ميکردي. بايد مربع يا مستطيل باشه که استحکام داشته باشه. اينطوري نه ميتوني از Blind nut در زيرش استفاده کني، هم اينکه با کوچکترين فشار به بال، احتمال شکستن و خارج شدن پيچ از نازک ترين قسمت وجود داره.

-- اون داول ها هم بايد به ريشه بال و اسپار ها وصل بشن. مطمئن باش که با اولين لوپ که با هواپيما بزني، بال از بدنه جدا خواهد شد. نگي نگفتي.... ، از ما گفتن...

 

يسري سوال هم داشتم
-- يکي اينکه درجه پايه موتور رو بايد با واشر تنظيم کنم؟--همون چند درجه به پايين که در پست هاي پيش اشاره شده بود

-- پيچي که موتور رو به پايه موتور وصل ميکنه بايد پيچ مخصوصي باشه؟

-- 2تا ميله اي که توي ايلرون ميره و به سروو وصل ميشه رو از کجا بايد تهيه کرد؟

-- اون چند درجه هم فکر کنم تو نقشه بوده و در حال ساخت انجامش دادي نقشه بهتر ميتونه کمک کنه اگر تو نقشه رعايت نشده که بايد با واشر درستش کني هم به پايين و هم به چپ(ديد از بالا)

پيچ مهره معمولي هستش که 2تا مهره ميندازن روي هم و بعضي هم از مهرهاي کاسه نمدي استفاده ميکنن (ادرسش علي اقا تو سايت قرار داده )

اون ميلها هم براي رادر و الويتور و هم براي تراتل لازم داريد که فکر ميکنم تو پامنار هستش (ادرس اين هم علي اقا زحمتشو کشيده)

ولي اين عکسي که قبلاً هم گذاشتم تمام موارد اسنبل باک و اتصال به موتور موجوده.

براي اون سيم ها، اگه تا پامنار نميخواي بري، ميتوني از نزديک ترين دوچرخه فروشي محله تون سيم پره دوچرخه کوهستان تهيه کنيد.

براي غلاف هم ميتونيد از ني سانديس استفاده کنيد. فکر کنم ديگه بدنه کاري نداشته باشه

 

 و اما در مورد چرخ پشت!

تقريبا 1 هفته پيش فهميدم که عمه بنده با 65 سال سن مدل باز بوده!کلي شاگرد داشته و ....
پيشنهاد ايشون بود که چرخ هاي پشت رو اينشکليش کنم.

ميله اي که براي چرخ من قرار بود استفاده بشه اهن خشکه بود.ايشون زحمت کشيدن براي من يکي از ميله هاي يکي از هواپيما هاي توي انباريشون رو دراوردن و تقديم بنده کردن.واقعا خاصيت انعطافي خيلي عالي داره که ضربه رو به حداقل ميرسونه.خيلي بادوام هستش.شکلش هم که معلومه.به گفته خودشون اينا رو از چوب لباسي هاي قديمي درست ميکردن.از نظر وزني هم سبک تر از اون اهن خشکه ها هستن

چرخ ها و موتور رو پيشنهاد ميکنم با اساتيد يه مشورتي بکني. در مورد Wing Tip ها روشي که من براي اونها در تايگر ميخوام استفاده بکنم اينه:

با استفاده از فوم هاي زرد (شبيه فومهايي که گلفروشها براي درست کردن دسته گل و فروکردن گل در اون استفاده ميکنند) رو يک سمتش رو با زاويه 45 درجه ببري و به پهلوي بال بچسبوني. بعد فوم روي بال رو سمباده بزني تا هم سطح بال بشه. بعد هم زير و روش رو با بالسا روکش کن.

زاويه موتور رو طبق نقشه دربيار چون هميشه از نظر خيليها (همچنين خودم) زاويهاي رو به پايين رو زياد ميبينيم و ميگيم خودمون کمتر ميزاريم ولي بعد به مشکل ميخوريم، بنابراين طبق نقشه پيش برو بعد اگر کمي تريم خواست با واشر حل ميشه!

چرخها هم خوب بايد فنر باشه و ميتوني از فنرسازيها بگيري ، اون ارابه قديمي مال زماني بوده که فنر سازي و اين تنوع وجود نداشته ! البته روي عمه رو هم نبايد زمين انداخت!

 


شيبش رو کم تر کردم.الان خوبه؟  اين زاويش چطور؟

براي زاويه به راست، يه روش خوب توي کاتالوگ PDF گفته. اون هم اينه که با ملخ 6/11 وقتي ملخ در حالت افقي است، فاصله نوک ملخ سمت چپ تا انتهاي دم هواپيما، بايد يک و نيم سانت بيشتر از فاصله ملخ راست تا دم باشه.

 

 براي تست زاويه به پايين هم آقا بهروز يه روش عملي گفتن که بعداً در طول پرواز ميشه تستش کرد، که ميتونيد اين روش رو توي پستهاي قديمي پيداش کنيد.
من اين هواپيما رو به کمک اساتيد محترم بخصوص استاد پروازي عزيز تونستم از طريق همين سايت بسازمش البته يه 6 ماه ميشه که ساختمش ولي امروز حوصله کردم عکس بذارم :

 

دوستاني که مايل به ديدن ديگر عکس ها هستند لطفا به :http://www.persianrc.net/forum/album.php?albumid=200
مراجعه فرماييد.

از تمامي دوستان واساتيدي که مرا در ساخت اين هواپيما ياري نمودند تشکر مي کنم

بر گرفته از فروم وبسايت پرشين آرسي
http://forum.persianrc.com/showthread.php?t=796
 

مزاياي اين مدل :
-- زيبايي ظاهري
-- داشتن پايداري خيلي خوب
-- قدرت مانور پذيري خوب
-- مدلي مناسب براي شروع بكار ساخت يك مدل سوختي

معايب اين مدل :
-- اين مدل براي طرفداران مدلهايي با سرعت بالا توصيه نميشود.

مشكلات ساخت اين مدل :
-- ساخت بدنه و بال بدون تاب برداشتن
-- انتخاب كاور مناسب براي رنگ آميزي زببا

نكات مهم ساخت اين مدل :
-- محكم كاري هاي لارم براي اطمينان از كنده نشدن بال از بدنه در حين پرواز
-- دقت كافي در تنظيم مركز ثقل

   

مشخصات مدل ساخته شده
  • نام سازنده : علي پروازي
  • طول زمان ساخت : 30 روز
  • گروهبندي مدل : آموزشي
  • جنس بدنه : بالسا با كاور استاندارد
  • طول بال : 63 سانتيمتر
  • طول بدنه : 49 سانتيمتر
  • وزن پروازي : 5 گرم
  • موتور : 1 عدد موتور سوختي دو زمانه
  • مشخصات موتور : موتور 40 الي 55 دو زمانه
  • حجم باك : 240
  • سايز ملخ : 7 * 10
  • تعداد سرو : 4
  • تعداد كانال : 4
  • زمان تقريبي پرواز : 10 دقيقه
  • تاريخ اولين پرواز : 01/01/1392
  • محل اولين پرواز :


براي پرسش و پاسخ در مورد ساخت اين مدل ميتوانيد
به انجمن تخصصي ساخت و پرواز يا همان فروم مراجعه کنيد


ثبت شده توسط : admin      در تاريخ : 93/08/18
        
با سلام بله ميشه اين مدل را با فوم هم ساخت ولی بايد تغييراتی در ساخت داده شود که نياز به تجربه قبلی دارد

ثبت شده توسط :      در تاريخ : 93/08/18
        
سلام دوست عزیز میشه بپرسم این را با فوم بسازیم ممنون میشوم


تصاوير ضميمه اين مقاله

مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل




<h6> فروش هواپيماي راديو كنترل الكتريكي و سوختي - فروش قطعات - چوب بالسا - تالار گفتگو و انجمن تخصصي ساخت و پرواز هواپيماي مدل كنترل از راه دور - برگزاري دورهاي آموزشي ساخت و پرواز - وب سايت تخصصي ساخت و پرواز - مقالات آموزشي براي ساخت و پرواز انواع هواپيماهاي مدل - برگزاري كلاس و كارگاه آموزش ساخت و پرواز هواپيماهاي راديو كنترلي قابل پرواز در مدارس و مراكز آموزشي - ويديوهاي مدلهاي دست ساز - دوره‌هاي ساخت هواپيماي مدل - آموزش ساخت و خلباني هواپيماهاي مدل - برگزاري دورهاي آموزشي ساخت و پرواز - دانلود رايگان انواع نقشه هواپيماهاي مدل آموزش ساخت هواپيماهاي مدل در تهران -- آموزش ساخت و پرواز هواپيماهاي مدل کنترل از راه دور -- دوره‌هاي طراحي و ساخت هواپيماي مدل </h6>