صفحه اصلي
فروشگاه مدل
كلاسهاي آموزشي
    تالار گفتگو و انجمن
فرم عضويت در سايت   Login
 

ارسال مقالات ساخت شما
معرفي مدل كاران سازنده

تعداد كاربر سايت : 1559

وبسايتهاي مرتبط
Aero Space Engineering Center
  

Car info
 
 
Car info
  مطالب ذيل تجربيات شخصي بوده و بخشهايي از آن ميتواند درست نباشد
ايده تبديل يک مدل دو موتوره به مدل تک موتوره سوختي
نوشته شده توسط : محمد طايفه حسنلو در تاريخ :   92/07/10
 

ايده ساخت اين مدل بعد از ديدن پرواز زيبا و در عين حال پرسرعت آن در دستگاه شبيه ساز به ذهنم رسيد . وقتي مشخصات آنرا در سيميلاتور بررسي كردم ديدم كه سه و نيم كيلو وزن داشته و از موتور سوختي سايز 46 استفاده ميكند ولي با اينهمه سرعت پروازي و قدرت مانور آن خيلي خيره كننده است .

 


در نتيجه شروع به‌آماده سازي مقدمات كار نموده و سري به اينترنت زدم تا بتونم نقشه مورد نظرم را پيدا كنم . نقشه دقيق مورد نظرم را نتونستم پيدا كنم در نتيجه از عكس سه جانبي آن استفاده نموده و اندازه هاي كلي بال و بدنه را بدست آورده و ساخت را استارت زدم .

ليرجت مدل تي تايل (سكان افقي بالاي سكان عمودي) است و اين موضوع زيبايي خاصي به آن ميبخشد كه من خيلي از آن خوشم مياد ولي ساخت دم هاي تي تايل عموما خيلي پيچيده است چرا كه در پرواز شروع به لرزش نموده و مشكلات اساسي را ايجاد ميكنند . پس من بايد سيستمي را طراحي ميكردم كه در عين سبكي از استقامت كافي برخوردار بوده و توانايي عملكرد درست در سرعتهاي بالاي 100 كيلومتر را نيز داشته باشد .

با توجه به اينكه ميخواستم ليرجت ساخت خودم عين نمونه موجود در سيميلاتور سريع و چابك باشد پس تصميم گرفتم در نوع ساخت و استفاده از مواد لازم وسواس خاصي بخرج داده و آنرا زير 3 كيلو در بيارم تا بتونم از سرعت پروازي و مانورهاي كامل آن نهايت لذت را ببرم .

بنده سه هفته روي اين مدل كار كردم تا آماده پرواز شود . براي اولين پرواز اين مدل پارك چيتگر ار انتخاب نمودم كه با توجه به خاكي بودن باند و همچنين وجود سنگ ريزه هاي فراوان ؛ در اولين تيك آف دم هواپيما را نگه داشته و گاز را فول كردم تا موتور به بالاترين قدرت خود رسيده و سپس آنرا رها نمودم تا هواپيما بتونه در كمترين فاصله از زمين بلند شود .

در همان ثانيه هاي اول فهميدم كه اين مدل از پايداري خيلي خوبي برخوردار بوده و كنترل و صاف نگهداشتن آن در يك مسير مستقيم خيلي راحت است . از طرف ديگر بدليل كم بودن وزن هواپيما ؛ اين مدل خيلي سريع اوج گرفته و در عرض چندثانيه به ارتفاع مطمئن ميرسيد يعني دقيقا همان چيزي كه مدلرهااز آن لذت ميبرند زيرا داشتن ارتفاع مناسب به يك خلبان مدل اطمينان و اعتماد بنفس خاصي را ميبخشد .

بعد از اولين پرواز و رضايت كامل از پرواز خوب آن ، در مرحله دوم ، دو استوانه از فوم برد ساخته و براي شبيه سازي موتورها به قسمت انتهاي بدنه وصل كردم ولي در پرواز بعدي فهميدم كه اين استوانه ها تائير بدي در پرواز گذاشته و هواپيما حين پرواز ، آن پايداري پرواز اول را ندارد در نتيجه دو درپوش براي استوانه موتورها ساخته و نصب كردم كه اينكار تاثير بد بوجود آمده را تقريبا از بين برد .

در مرحله سوم دو بالچه عمودي به انتهاي بالها نصب كردم كه اين بالچه ها علاوه بر زيبايي ، تاثير خوبي هم در پايداري مدل بوجود آوردند .
در كل ميتونم بگم كه با توجه به وزن مناسب و سرعت پروازي خوب ؛ اين مدل يكي از زيباترين و خوش پروازترين مدلهاي ساخت دستم بود كه تجربه خوب و مفيدي برايم بهمراه داشت .


مزاياي اين مدل :
-- زيبايي ظاهري
-- داشتن سرعت پروازي خوب
-- داشتن پايداري خيلي خوب و قدرت مانور پذيري عالي مانند كنترل مناسب در هنگام رول و لوپ

معايب اين مدل :
-- استال هنگام دور زدن با سرعت كم

مشكلات ساخت اين مدل :
-- ساخت مدلي با استحكام خوب ولي با وزني زير 3 كيلوگرم
-- تنظيم دقيق مركز ثقل آن با توجه به اينكه محل نصب بال اين مدل در وسط بدنه قرار داشته و موتور سوختي در دماغه آن بايد باشد .
-- ساخت دم تي تايل مقاوم و كارآمد
-- ساخت دماغه خوشگل و زيبا از جنس فوم برد براي پوشاندن موتور سوختي آن
-- ساخت چرخهاي مناسب با قابليت تيك آف و لندينگ در زمين هاي خاكي
-- رنگ آميزي خوب براي نمايان كردن هرچه بيشتر زيبايي ليرجت

اشتباهات حين ساخت اين مدل :
-- درست در نيامدن مركز ثقل و سنگين شدن بيش از اندازه سر مدل

   

مشخصات مدل ساخته شده
  • نام سازنده : محمد طايفه حسنلو
  • طول زمان ساخت : 15 روز
  • گروهبندي مدل : اسپورت
  • جنس بدنه : ورق فوم برد
  • طول بال : 118 سانتيمتر
  • طول بدنه : 135 سانتيمتر
  • وزن پروازي : 2850 گرم
  • موتور : 1 عدد موتور سوختي دو زمانه
  • مشخصات موتور : يك موتور دو زمانه سوختي او اس سايز 55
  • حجم باك : 240
  • سايز ملخ : 7 * 11
  • تعداد سرو : 5
  • تعداد كانال : 5
  • زمان تقريبي پرواز : 10 دقيقه
  • تاريخ اولين پرواز :
  • محل اولين پرواز : پارك چيتگر تهران


براي پرسش و پاسخ در مورد ساخت اين مدل ميتوانيد
به انجمن تخصصي ساخت و پرواز يا همان فروم مراجعه کنيد


ثبت شده توسط : hossein rc      در تاريخ : 93/11/26
        
هواپیمای فوق العاده ی زیبایی شده اما اگه به جای موتور سوختی از دو موتور الکتریکی تر در قسمت موتور های اصلی استفاده می کردید دیگه حرف نداشت. -------------------- درسته ، ولی بخاطر علاقه بنده و آقای نوابی به مدلهای سرعتی ، موتور این مدل را سوختی انتخاب کردیم تا به سرعت مورد نظرمان در پرواز برسیم .

ثبت شده توسط :      در تاريخ : 93/11/25
        
سلام میشه بگین نقشه ی مدل رو از کجا باید تهیه کنم؟ ---------------------------------- دوست گرامی ، همانطور که در متن این مقاله و اکثر مقالات دیگر گفته ایم ، بیشتر مدلهای ساخته شده در کارگاه ساخت و پرواز بغیر از یک عکس سه وجهی دارای هیچگونه نقشه ای نیستند و ما با تجربه ای که در ساخت انواع مدلها داریم ، براحتی میتوانیم بدون نقشه هم مدل مورد نظر را ساخته و پرواز دهیم.

ثبت شده توسط : admin      در تاريخ : 92/09/23
        
دوست عزيز ميتوانيد در بالاي صفحه لينك "نوشته شده توسط : محمد طايفه حسنلو" كليك كنيد تا اطلاعات سازنده را ببينيد.

ثبت شده توسط : arashk2      در تاريخ : 92/09/23
        
lمیخوام بسازم عینشو. چطور میتونم با سازندش ارتباط برقرار کنم؟


تصاوير ضميمه اين مقاله

مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل


مقاله ساخت و پرواز هواپيماي مدل راديو کنترل
1111111111




<h6> فروش هواپيماي راديو كنترل الكتريكي و سوختي - فروش قطعات - چوب بالسا - تالار گفتگو و انجمن تخصصي ساخت و پرواز هواپيماي مدل كنترل از راه دور - برگزاري دورهاي آموزشي ساخت و پرواز - وب سايت تخصصي ساخت و پرواز - مقالات آموزشي براي ساخت و پرواز انواع هواپيماهاي مدل - برگزاري كلاس و كارگاه آموزش ساخت و پرواز هواپيماهاي راديو كنترلي قابل پرواز در مدارس و مراكز آموزشي - ويديوهاي مدلهاي دست ساز - دوره‌هاي ساخت هواپيماي مدل - آموزش ساخت و خلباني هواپيماهاي مدل - برگزاري دورهاي آموزشي ساخت و پرواز - دانلود رايگان انواع نقشه هواپيماهاي مدل آموزش ساخت هواپيماهاي مدل در تهران -- آموزش ساخت و پرواز هواپيماهاي مدل کنترل از راه دور -- دوره‌هاي طراحي و ساخت هواپيماي مدل </h6>